წესები და პირობები
ნივთის უკან დაბრუნების წესები:
მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-13 მუხლის თანახმად, მომხმარებელს უფლება აქვს უარი თქვას დისტანციურ ხელშეკრულებაზე ან/და სარეწის გარეთ დადებულ ხელშეკრულებაზე 14 კალენდარული დღის განმავლობაში. . ამ უფლების გამოყენებისას მყიდველი ვალდებულია აუცილებლად თან იქონიოს ნივთი მისი ყველა ატრიბუტით - ყუთი, პასპორტი, შეფუთვა, დამცავი შესაფუთი მასალები. ამასთანავე, პროდუქცია ექვემდებარება უკან დაბრუნებას მხოლოდ იმ შემთხვევაში თუ დაცულია ყველა ქვემოთ ჩამოთვლილი პირობა, კერძოდ თუ:
- თუ ნივთს შენარჩუნებული აქვს გაყიდვამდელი მდგომარეობა
- თუ არ არის გამოყენებული,
- თუ მომხმარებლის მიერ არ დარღვეულა პროდუქტის შეფუთვის მთლიანობა (ყუთი, პარკი, ლუქი);
- თუ ჰერმეტულად დაცული პროდუქტის შენარჩუნებული აქვს თავდპირველი მდგომარეობა და არაა დარღვული მისი ჰერმეტულობა.
- თუ არ არის დაზიანებული ყუთი, ში შესაფუთი მასალები, არ აქვს იარლიყი მოხსნილი
შეუძლებელია ისეთი ნივთის დაბრუნება ან გადაცვლა რომელიც არის აწყობილი და მისი შემდგომი გაყიდვა შეუძლებელია.
ხელშეკრულებაზე უარის თქმის ვადა აითვლება:
- მომსახურების ხელშეკრულების შემთხვევაში − ხელშეკრულების დადებიდან;
- ნასყიდობის ხელშეკრულების შემთხვევაში − მომხმარებლის ან მის მიერ განსაზღვრული მესამე პირის მიერ (გარდა გადამზიდავისა) საქონლის მფლობელობაში მიღებიდან;
- მომხმარებლის მიერ საქონლის ნაწილ-ნაწილ შეკვეთის შემთხვევაში − მომხმარებლის ან მის მიერ განსაზღვრული მესამე პირის მიერ (გარდა გადამზიდავისა) ბოლო ნივთის მფლობელობაში მიღებიდან;
- საქონლის რეგულარულად (განსაზღვრული პერიოდულობით) მიწოდების ხელშეკრულების შემთხვევაში − მომხმარებლის ან მის მიერ განსაზღვრული მესამე პირის მიერ (გარდა გადამზიდავისა) ნივთის მფლობელობაში პირველად მიღებიდან.აღნიშნული მოთხოვნის სარგებლობისთვის მომხმარებელი ვალდებულია შეავსოს ნივთის დაბრუნების ფორმა.
ნივთის დაბრუნება:
შესაძლებელია მომხმარებელმა ნივთი უკან დააბრუნოს, ასეთ შემთხვევაში მომხმარებელი ვალდებულია მოვაჭრეს არაუგვიანეს 7 კალენდარული დღის განმავლობაში დაუბრუნოს ნივთი ყველა თანდართული დოკუმენტით და მიწოდებასთან დაკავშირებული ხარჯები აანაზღაუროს მომხმარებელმა. ხოლო მოვაჭრე ვალდებულია უკან დაბრუნების შეტყობინების მიღებიდან 14 კალნდარული დღის განმავლობაში უკან დააბუნოს თანხა. თანხის დაბრუნება ხდება იმავე გზით,რომელიც მომხმარებელმა გამოიყენა. თუ მომხმარებელი გადახდის სხვა საშუალებაზე არ განაცხადებს თანხმობას. მოვაჭრეს აქვს უფლება, არ დააბრუნოს თანხა იქამდე სანამ არ მიიღებს ნივთს ან გამოგზავნის შესახებ დოკუმენტს.
თუ საიტზე არსებული მახასიათებლები არ შეესაბამება ნივთს, ან ნივთს გააჩნია თავდაპირველი ნაკლი ან ნივთი დაზიანებულია ტრანსპორტირების შედეგად, პროდუქციის უკან დაბრუნებას უზრუველყოფს მოვაჭრე.
მომხმარებელს არ აქვს უფლება, უარი თქვას ხელშეკრულებაზე და უპირობოდ დააბრუნოს პროდუქტი თუ:
- თუ დასაბრუნებელ საქონელ შეცვლილი აქვს პირვანდელი სახე,შეუძლებელია მისი რეალიზაცია
- მოვაჭრემ ხელშეკრულებით გათვალისწინებული მომსახურება სრულად გასწია
- საქონელი ან მომსახურება ინდივიდუალურად არის შესრულებული
- თუ ნივთი მიწოდებისას განუყოფლად შეერწყა სხვა საქონელს
- თუ ნივთის ფასი არ აღემატება 30 ლარს
- დალუქული აუდიო ან ვიდეოჩანაწერი ან პროგრამული უზრუნველყოფა და მისი ლუქი მიწოდების შემდეგ დაირღვა.
აღნიშნული წესი არ ვრცელდება იურიდიულ პირებზე/მეწარმე სუბიექტებზე. კერძოდ, მეწარმე სუბიექტებს, იურიდიულ პირებს არ აქვთ ნივთის 14 კალენდარულ დღეში დაბრუნების უფლება.
2.2 საქონლის შეკეთება და შეცვლა მომხმარებლის პირველი რიგის უფლებებია - გადაწყვეტილებას, იმის თაობაზე თუ რა უნდა მოხდეს პირველ რიგში, ნაკლის მქონე ნივთის შეცვლა ახლით თუ პირველ რიგში ჯერ მოხდეს ნივთის შეკეთება და შეკეთების შეუძლებლობის შემდეგ მისი შეცვლა ახლით მიიღება მხარეთა შეთანხმებით, ორივე მხარის ინტერესების გათვალისწინებით.
- საქონელი შეკეთებული უნდა იყოს გონივრულ ვადაში,ისე რომ მომხმარებელს არ შეექმნას შეფერხება, ნივთის გაცვლა მაქსიმუმ 10 კალენდარულ დღეში,ხოლო შეკეთება 30 კალენდარულ დღეში.
- საქონლის უსასყიდლოდ შეკეთება ან შეცვლა გულისხმობს მოვაჭრის მიერ ყველა ხარჯის გაწევას
- თუ გამყიდველისთვის იმდენად არაგონივრულ ხარჯთანაა ნივთის შეკეთება დაკავშირებული, ან არ არსებობს მისი გვაროვნული სხვა ნივთი, ასეთ დროს მხარეებს აქვთ უფლება შეყვიტონ ხელშეკრულება და დაუბრუნონ ერთმანეთს ყველაფერი რაც მიიღეს ამ ხელშეკრულებით (ნივთი და თანხა).
- თუ სახეზეა უმნიშვნელო ქარხნული წუნი, მაშინ ასეთ დროს უნდა მოხდეს ნივთის შესაბამისი დეტალის შეკეთება/შეცვლა.
ხელშეკრულებიდან გასვლა:
- მომხმარებელს უფლება აქვს, მოითხოვოს საქონლის ფასის შემცირება ან უარი თქვას ხელშეკრულებაზე, თუ არსებობს ერთ-ერთი შემდეგი პირობა:
- საქონლის შეკეთება ან შეცვლა შეუძლებელია;
- მოვაჭრემ საქონელი გონივრულ ვადაში არ შეაკეთა ან არ შეცვალა და მომხმარებელმა ხელშეკრულების შესრულებისადმი ინტერესი დაკარგა;
- მოვაჭრის მიერ საქონლის შეკეთება ან შეცვლა მომხმარებელს მნიშვნელოვან შეფერხებას შეუქმნის.
მომხმარებელს უფლება აქვს, ხელშეკრულებიდან გასვლის შემთხვევაში მოითხოვოს ხელშეკრულების შეუსრულებლობით მიყენებული ზიანის ანაზღაურება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
საგარანტიო პირობები:
ნივთის შეძენიდან 14 დღის გასვლის შემდეგ მოქმედებს კანონისმიერი გარანტია, რაც ნიშნავს იმას რომ შეძენის მომენტში ნივთს აღმოაჩნდა ქარხნული ნაკლი,რომელიც გამოვლინდა ნივთის გადაცემიდან 2 წლის განმავლობაში. პირველი 6 თვის განმავლობაში მტკიცების ტვირთი ეკისრება კომპანიას,ხოლო 6 თვის გასვლის შემდეგ მტკიცების ტვირთი მომხმარებელზე გადადის, რაც გულისხმობს იმას რომ ნივთის შემძენმა უნდა დაასაბუთოს, რომ პროდუქტს გააჩნდა ქარხნული, თავდაპირველი ნაკლი, რომელმაც თავი იჩინა მოგვიანებით.
- ნივთის შეკეთების შემთხვევაში, სერვის ცენტრი ვალდებულია შეაკეთოს დაზიანებული ნივთი სერვის-ცენტრში მიღების მომენტიდან 30 კალენდარული დღის განმავლობაში.
- იმ შემთხვევაში, თუ ნივთი აღნიშნულ ვადაში ვერ შეკეთდა პროდუქცია ექვემდებარება შეცვლას.
- ნივთი იცვლება იგივე მოდელით. თუ იგივე მოდელი აღარ არსებობს, მომხმარებლის თანხმობის შემთხვევაში, იდენტური სპეციფიკაციის სხვა მოდელით.
- იცვლება მხოლოდ დეფექტური ნაწილი და არა სრული კომპლექტაცია.
- მომხმარებელი ვალდებულია დაიცვას შეძენილი ნივთი მექანიკური, თერმული და ჰიდრო დაზიანებისგან.
მომხმარებელს არა აქვს უფლება უარი თქვას ხელშეკრულებაზე თუ საქონლის ნაკლი უმნიშველოა.
არ მოქმედების კანონისმიერი გარანტია ნივთზე,როდესაც დაზიანება გამოწვეულია მყიდველის ბრალეული ქმედებით, ნებისმიერი მექანიკური,გარეგანი ზემოქმედების გამო, ტექნიკური სამსახური ახდენს მსგავსი დაზიანებების იდენტიფიცირებას და ამ შემთხვევაში ნივთის გაცვლის სერვისი არ მოქმედებს.
საგარანტიო მომსახურება არ ხორციელდება, უქმდება თუ:
- ამოიწურა საგარანტიო ვადა
- დაზიანება გამოწვეულია პლომბის ან ლუქის მოცილებით
- წუნი გამოწვეულია ფიზიკური ზემოქმედებით და არასათანადო ექსპლუატაციით
- დაზიანება გამოწვეულია ჭექა-ქუხილით, უცხო სხეულების და სითხეების შეღწევით, ექსპლუატაციისა და შენახვის წესების პირობების დარღვევით
- წუნი გამოწვეულია ელ.ქსელის გაუმართაობით, ან მომხმარებლის ბრალეულობით მექანიზმის დანესტიანებით
- სხვა გარეშე პირების მიერ ჩატარდა სამონტაჟო ან სარემონტო სამუშაოები, რამაც გამოიწვია ნივთის დაზიანება
- 4.განსაკუთრებული პირობები:
- 4.1 ადგილზე, სავაჭრო ობიექტზე შემოსული და დადასტურებული შეკვეთა, ან განვადება არ ექვემდებარება გაუქმებას; შესაძლებელია გადაცვლა ანალოგიური კატეგორიის პროდუქციაში,.